you are hello to welcome here . i heart you erat erat . tak ingin melupakan mu . sentiasa mengiginkan mu . kamu pun tahu tentang semua tuh . -,-

Friday 8 April 2011

baca jak laa :D

 Minah - Teha aku tk makan dri semalam . Bole pinjamkan aku duit tak ? Kau ada berapa skrg ?
Teha - Rm3 je . *tk bgtau kt si Minah yang tu la duit terakhir teha sebab mak dye tkde kt rumah smpai esok hari*
Minah - Bole bg aku ? Aku lapar sgt .
Teha - Hm okay nah pegi makan smpai kenyang eh *walaupun diri sendiri pon tk makan dri semalam*
Minah - Okay teha . Thanks !
Teha - Okay tc . *tahan lapar smpai esok petang*

Pada suatu hari , teha di jadikan kambing hitam dan permainan oleh rakan-2 sekolahnya . Dan si minah thu juga apa yg terjadi dan  dye serta rakan-2nya yang lain cuba menjauh kan diri dari teha . Bukan seorang tapi lebih . Ada yang siap mengaku , "Oh dye bukan kawan baik saya , er jd kwn pon tklayak rasanya" . Teha sanggup berkorban demi rakan-2nya ,sanggup dipermalukan seperti penagih dadah ,sanggup dihina seperti sampah , tpi temannya sendiri pula , sanggup menjauhkan diri dripada nya . Teha dijadikan kambing hitam oleh rakan-2 sekolah nya sejak minggu pertama dye di sekolah itu . Teha hilang tempat bergantung disekolah . Teha kehilangan rakannya . Tiada seorang pun yang sudi bersamanya lg disekolah . Bila hati susah , kawan pun lari meninggalkannya . Bila perlu bantuan , Teha juga yang dicari .

Apakah pendapat anda ?
Apa yang perlu teha lakukan ?

*tiada kaitan dgn sapa-2 okay .


ALONE :(

No comments:

Post a Comment


ShoutMix chat widget